Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 144924
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów,
- zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- przygotowuje procedury, planuje wydatki związane z koniecznością sporządzania operatów szacunkowych oraz nadzoruje zadania dotyczące prowadzenia listy rzeczoznawców majątkowych – kandydatów na biegłych w postępowaniach administracyjnych w celu zapewnienia prawidłowości, rzetelności, logiczności, zupełności i zgodności z przepisami prawa operatów szacunkowych oraz optymalizacji wydatków publicznych związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi m.in. w zakresie: POIiŚ, FEnIKS, CEF (ocena operatów przed włączeniem do akt sprawy),
- prowadzi postępowania administracyjne (odpowiada za cały proces służący przygotowaniu decyzji) w sprawach skomplikowanych (niestandardowych/nietypowych) z zakresu ustalania odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone (przejęte) oraz za ograniczenia praw do nieruchomości w związku z realizacją inwestycji celów publicznych związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi m.in. w zakresie: POIiŚ, FEnIKS, CEF. Opracowuje projekty decyzji w trybach nadzwyczajnych wynikających z procedury administracyjnej, w celu weryfikacji rozstrzygnięć ostatecznych pod kątem zgodności z przepisami prawa (wznowienia postępowań, zmian decyzji ostatecznych),
- nadzoruje prowadzone postępowania administracyjne, ujednolica stosowane procedury postępowania, określa kierunki samokształcenia specjalistycznego w celu sprawnej i terminowej realizacji zadań oraz współdziała z innymi organami w zakresie ustalania odszkodowań za przejęte nieruchomości w zw. z realizacją celów publicznych związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi m.in. w zakresie: POIiŚ, FEnIKS, CEF. W szczególności dokonuje analizy projektów rozstrzygnięć w indywidualnych sprawach przed przedstawieniem do podpisu dyrektorowi oraz nadzoruje proces wydawania rozstrzygnięć m.in. poprzez podpisywanie w imieniu Wojewody Lubelskiego pism dotyczących prowadzonych postępowań administracyjnych, w zakresie zadań realizowanych przez Oddział,
- obsługuje klientów zewnętrznych – udziela wyjaśnień stronom postępowań w zakresie ustalania odszkodowań za nieruchomości w celu sprawnego i terminowego załatwiania spraw,
- rozpatruje skargi i wnioski z zakresu spraw związanych z ustalaniem odszkodowań wpływające do urzędu w celu ustalenia ich zasadności,
- wykonuje obowiązki kierownika oddziału w okresie jego nieobecności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w administracji lub powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z orzecznictwem w zakresie gospodarki nieruchomościami
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość przepisów ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o gospodarce nieruchomościami oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Posiadanie kompetencji kierowniczych: skuteczna komunikacja, umiejętność zarządzania ludźmi, umiejętność podejmowania decyzji i odpowiedzialność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
- Studia podyplomowe z wyceny nieruchomości
- Wiedza w zakresie wyceny nieruchomości
- Asertywność
- Umiejętność przekonywania
- Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce, w tym korzystania z orzecznictwa sądowego